Invitation
Gæsteliste
Allerede da man begyndte at lave gæstelisten kunne man lave en lille tilføjelse til navnet – med hvad de er gode til (at hjælpe med).
Ellers kan man nu finde gæstelisten frem og gennemgå listen med de mange arbejdsopgaver fra produktion og udsendelse af invitationer til oprydningen efter festen.
De fleste vil betragte det positivt at få lov til at være aktive hjælpere. At være praktisk involveret er en ekstra dimension til både fest som arrangør. Der er absolut ingen grund til at knokle alene når det kan gøres sammen.
Skal man selv stå for maden, eller have DinerTransportable er der også brug for serveringspersonale udenfor gæstekredsen. Selve borddækningen er det imidlertid dejligt at have flere hænder til.
Toastmaster eller ej. Til disse fester, hvor man efterhånden kender hinanden og hinandens familier ganske godt, ved man udmærket om det vil være en god ide med en toastmaster til at styre de anarkistiske tilstande der ellers kan forekomme når onkel Peter taler om sig selv og gamle dage – meget lange dage!
Det vil glæde os…
Invitationer sendes ud en god måned før festen.
Der kan købes pakker med alle papirvarer, så der blot skal skrives navne og kuverter. Der kan også bestilles papirvarer der følger et bestemt tema hele festen igennem lige fra indbydelse over bordkort og menu til takkekort. Her kan let være mere end 7 – 14 dages leveringstid.
Man kan naturligvis også splitte arbejdet op i enkeltdele, og lade forskellige hjælpere hver især sørge for et af produkterne.
Har man en god printer, et godt program til pc’en og ikke mindst et godt layout-øje, kan man også opnå fine resultater på denne måde, når man også sørger for at benytte noget kraftigere printerpapir som 115-140 gr.
Men det laver bestemt ikke sig selv.